Ce este Endodontia?

Specializarea dentară care se ocupă cu tratarea pulpei dentare. Cuvântul ‘’endodonție ‘’ provine din limba greacă: de la endo – înăuntru și odont – dinte.

Toți medicii dentiști sunt instruiți în prevenția, diagnosticarea și tratarea terapiei endodontice. Tratamentul endodontic se poate finaliza într-o ședință sau prin vizite repetate la cabinetul de medicină dentară în funcție de afecțiunea dintelui. Un tratament endodontic se poate considera reușit după 12 luni de la finalizarea lui, verificând cu un Rx de control.

Ce este pulpa dentara si canalul radicular?

Pulpa dentară – este un țesut aflat în interiorul dintelui care are rolul de a asigura formarea dentinei, asigură nutriția dintelui fiind vascularizată și inervată. Pulpa dentară se găsește în camera pulpară a dintelui purtând numele de pulpă coronară și pulpă radiculară situate la nivelul canalelor radiculare care asigură sensibilitatea dintelui.

Tratamentul endodontic

Un tratament endodontic reușit traversează următorii pași:

Radiografia - ajută medicul să localizeze exact dintele bolnav
Anestezia locală - pentru a evita durerea în timpul tratamentului
Pulpectomia sau Popotomia – manevra prin care medicul dentist îndepărtează pulpa dintelui afectat în totalitate, în cazul pulpectomiei sau parțial, în cazul popotomiei
Tratamentul chemo-mecanic – manevra prin care se lărgesc canalele radiculare în margini de siguranță urmate de lavaje repetate pentru curățarea și dezinfectarea canalelor radiculare

Obturația radiculară - După deschiderea canalelor și tratarea lor urmează umplerea cu conuri de gutta - percha și ciment
Reconstruirea coroanei – prin obturație de lungă durată sau îmbrăcarea dintelui cu o lucrare protetică fixă